Thursday, October 27, 2011

Budak_zombie pakai mekap


kenal mamat zombie ni.. aku malas nk google nama dia.. haha.. dia peminat tegar tatoo.. keseluruhan badan dia dipenuhi tatoo yg kemas, sistematik dan horror.. amat ngeri tengok tatoo dia.. bebaru ni, satu syarikat kosmestik mengupah dia untuk siri iklan komersil depa.. apa mereka buat, depa mekapkan smula diri mamat ni kepada asal, seakan tiada satu pun tatoo wujud pada badan dia..

matlamatnya, dengan mengunakan produk kosmetik syarikat tu.. iaitu pembersih mekap - dapat menanggalkan mekap sedia ada sebelum ni kepada yg asal.. slalu orang pompuan memang macam tu pun.. lepas pakai mekap tebal, depa akan dok depan cermin dan cuci smula mekap tu.. jd apa yg orang pompuan buat, mamat zombie lakukan benda yang sama.. lihat dan ngerinya tatoo dia..


hakikatnya, dalam islam - bertatoo adalah haram.. jangan kita terjebak dengan benda ni.. walaupun ada sesetengah melihat seni ni cantik dan menarik.. tetapi kita jangan melihat benda ni kearah tu.. ni hanya untuk melihat apa yang menarik dalam kehidupan, bukannya mengalakkan perbuatan ni.. renungkan..






No comments:

Powered By Blogger