Thursday, December 11, 2008

lubang oh lubang..

ok geng, salam aidiladha aku ucapkan pd smua muslimin muslimat kat luar sana.. aku baru post yg Tag 7 soalan mengancam yg aku amik dr blog RJUNA.. sempena aidiladha kali ni, aku nk kongsi la skit kisah sblm hari raya korban yg baru je lepas baru baru ni..

nk jd cite, sminggu sblm aidiladha.. aku ditimpa satu masalah yg aku x sangka jd pd moto kesayangan aku.. disebabkan masalah yg aku sendiri x cari, tp menimpa pd aku..

tuh gambar lubang yg aku langgar lepas subuh masa aku nk gerak gi keje.. lahanat ni la yg buat pagi² aku luluh n kesian pd nasib moto aku.. sport-rim blakang aku kira hancur dek terkena lubang yg x diundang ni.. tayar depan aku sempat la aku elak ngan skill yg aku ada tp tayar blakang merana dek skill yg x seberapa sgt dr aku, huhuhu.. masa terkena tu, terduduk aku kat tepi jalan pagi².. rim tu retak n sopak plak tu.. mmg x leh nk pakai dah.. mana nk cari kedai moto buka time mcm tu.. huh.. berbulu je di hati ini..


pagi tu lambat la aku gi keje.. aku tepon tempat keje aku, aku lambat sampai.. depa ingat aku langgar lubang sampai eksiden.. tp x de la sampai gitu.. aku ok.. moto je kena naya.. masa tukar rim tuh, kedai tu kaw kaw charge aku.. yer la, dah kedai dia je aku nampak.. klu ikut mmg nk cari lain je, tp bedal je la rim baru yg aku pakai skng.. melayang gak la duit aku awal bulan ni..

P/S: moral of the story.. bawa moto pagi² tu.. jgn la berangan lebih sgt.. kang kejadian x diingini akan menimpa kita.. pandu cermat, jiwa slamat.. hahaha..

2 comments:

Anonymous said...

Ui, lobang tu bentuk botol Coke jatuh dari langit ar.. mana nyer Pihak Berkuasa Tempatan le yang tak patching lobang tue hehe..

r i J a L said...

haah la.. baru aku perasan bentuk dia mcm botol coke.. hahaha..

Powered By Blogger