Monday, February 16, 2009

::another chapter::

Pd hari minggu baru² ni.. aku berkesempatan berjumpa smula ngan beberapa kwn lama aku.. kwn yg aku maksudkan adalah diorg dr Sek Keb Seri Kerian, Parit Buntar. Perak D.R.. waktu kecik dulu sempat sek ni dr Darjah 1 sampai 6 slps amik UPSR.. dgn diorg ni waktu darjah 6, depa kat 1st kelas lain iaitu 6 Hijau. aku waktu tu 2nd kelas iaitu 6 Biru.. nama depa aku ingat panggilan jer la.. nama penuh mmg aku x ingat woo.. hehehe.. jumpa kat KLCC tu.. dah la aku kadang² je gi sini.. dpt la berborak, huu.. lama woo tatak jumpe.. hampir² 14 tahun.. leh buat segmen jejak kasihan woo.. dpt jumpa ngan depa ni rasa mcm asing pun ada, pas tu seronok pun ada, pas tu rasa mcm nk lari pun ada, pas tu rasa mcm² la.. apapun, aku gembira jumpa diorg.. hehehe..


klu dlm gmbr atas ni.. dr kanan tu Fadhliza, Khairiah, Shikin n Hanim (yg lg sorg tu kwn depa masa sek men, aku x kenal).. antara 4 ni, si Hanim mmg aku x kenal la.. lama sgt kot sampai lupa abih.. yg lagi 3 tu mmg aku familiar skit.. masing² ada jln cite dia.. kenal sbg rakan seangkatan waktu pulun nk target UPSR dulu mmg aku x leh lupa la.. thn darjah 6 tu mcm² la ditempuhnya.. yg paling lekat dlm ingatan, masa sek tu adakan kem dipanggil Kem Mini Asrama khas utk penekanan aspek motivasi n pencapaian UPSR yg nk amik thn tu (1995).. huu.. paling rasa best sgt la time tu jd warga SKSK waktu tu.. program yg bg aku mcm summer camp.. smua aku suka la..klu ada pluang back to the future, saat tu antara yg aku nk rasai smula ngan kwn² masa tu..

dpt jumpa balik ngan depa ni bg aku janggal tp seronok.. dpt tgk depa version dh dewasa.. dulu time sekolah masing² ngan telatah bdk².. nah bila dah besar, jd lagu ni.. aku jumpa depa ni pun segan gak la sbb aku sorg jer laki yg dtg, x plan pun x buat perjumpaan besar besaran.. takat mana yg ada jer.. klu ikut hati mmg x nk gi.. tp kwn lama punya pasal.. pegi jer la.. bukan mati pun.. hahaha.. next time leh la calling² n jumpa klu ada masa..

P/S: ucapan penghargaan terima kasih(mak ayat..) pada cik Shikin sbb aku rasa sbb dia la kitorg dpt pengalaman naik Skybrigde tuh.. dia antara staff Petronas yg berkeje kat dlm KLCC tu.. korg tau opis dia tingkat brapa?.. 64 x salah aku dia kata.. huuu.. kejang kaki klu lift rosak nk naik..

2 comments:

Anonymous said...

thn lepas gi KLCC pon tak dapat naik atas jambatan tu

wah awek-awek semua jumpa nih, takde ke yang lekat sorang hehe

r i J a L said...

awek apa.. hihihi.. aku lebih memandang diorg sbg rakan seperjuangan aku, ceeewaahh.. ayat control la ni.. hahaha..

x de ape nya la bro.. kitaorg kwn sek ren, lama woo tatak jumpe.. i miss all the time la.. andai dpt ku undurkan putaran dunia.. hahaha

Powered By Blogger