Saturday, April 4, 2009

Sukan Sekolah '09


bertemu kita skali di ruangan ini.. hehehe.. ohh.. arini ada skit la cite leh aku cite buat dikongsi bersama.. pd hari ini, tempat keje aku mengadakan kejohanan sukan tahunan utk murid² nya.. dan ini adalah buat kali kedua aku sbg warga sekolah SKTS turut serta memeriahkan acara tahunan ni.. diadakan di stadium Cheras, Kuala Lumpur (katanya stadium bg KL Plus dlm Liga Perdana Malaysia) menjejakkan kaki ke dlm stadium ni pun, mula berangan mcm masuk stadium kat liga Premier League.. hehehe.. keadaan stadium bg aku mmg class.. padang nya yg menghijau.. menyedapkan mata yg memandang..

acara dimulakan pd awal pagi ngan perbarisan para kontinjen yg mengambil bahagian bersama pasukan unit beruniform.. Rumah Merah (dulu time sekolah rendah aku rumah merah), Biru, Kuning dan Hijau memasing menunjukan kreativiti dlm menyediakan kostum perbarisan.. best la tgk gelagat depa ngan guru² depa dlm mengemaskan diri masing² utk perbarisan tu.. hehehe..

lepas bacaan Ikrar kejohanan.. apa lagi.. bermula la perjuangan para atlit rumah masing².. aku time tu di pertanggungjawab sbg cameraman.. tp kamera tu bukan aku punya.. jd kebanyakkan gmbr tu x dpt la aku nk siarkan kat sini.. sorry la.. hehehe.. bermula ngan acara 100M, acara jemputan dgn sekolah luar 4x100M.. 200M.. 4x100M.. huh.. meriah la suasana.. pakat dok sokong la time tu.. bebudak rata² enjoy that day la..


lepas acara murid.. ada acara istimewa diadakan utk pihak sekolah dan ibu bapa.. huh, aku antara yg turut amik bhgn.. acara 4x100M.. 2 lelaki n 2 perempuan.. aku dlm geng pasukan pentadbir sekolah.. ada 3 pasukan ibu bapa.. 2 geng cikgu.. aku diletakan pelari ke-4.. nk jd cite, time turn aku nk lari.. memula berjalan lancar.. tetapi dipertengahan larian aku tu, kaki aku tetiba jer rasa 'longgar'.. mgkn dh lama tinggal acara track ni (dulu aku sprinter sekolah jugak, tp bukan jaguh cuma back-up sprinter).. mendengar bunyi sorak penonton jer tetiba buat aku hilang tumpuan skit.. nk dkt garisan penamat aku rasa mcm nk jatuh.. aku slow kan larian nk dkt akhir tp akhirnya aku terjatuh gak di penghujung garisan.. betul² atas finishing line..

hahaha.. perghh.. kedebuk aku jatuh atas track.. 1st time la aku rasa mcm tu spanjang aku masuk acara pecut dlm hidup aku.. dulu masa sekolah x de plak jatuh.. masa nk senja ni plak aku terjatuh.. ramai gak la terkejut bila aku jatuh.. yg gelak usah ckp la.. hahaha.. tp aku terima jer la.. adat permainan.. aku dpt gak la no.2 wlupun terjatuh tu.. ok la tu.. pas tu ada la komen² dr cikgu² skolah aku.. ada nampak aku dh nk terjatuh la.. ada nampak dada aku jatuh dulu la.. alhamdulillah.. aku ok.. muka aku x de la jd mcm Watson Nyambek.. cuma luka pd tangan kanan ajer.. bubuh skit minyak antisaptik.. dh ok..

layan ice krim..

balik dr Stadium tu, perangai pelik aku dtg plak.. nak makan ice krim.. aku sbenarnya sendiri pun malas nk singgah beli dah.. yer la.. satu badan dh letih ngan sengal.. nk dkt area umah, singgah la kat 7-E.. beli la ice krim.. sampai jer kat peti ice krim tu, hah.. memilih la aku apa yg patut.. bayar n terus balik umah.. park moto aku, masuk umah.. terus aku mandi.. perrgghh.. luka lama berdarah kembali, eh.. hahaha.. luka aku kena air masa mandi.. uuhhh... mmg best.. pas mandi layan ice krim jap.. terus tdo.. ZZzzzzzzz....

p/s: masa aku masuk acara 4x100M tu.. ejoy tgh call aku.. hahaha.. sory la bro.. x angkat call ko awal.. dia sesat kat Sg. Buloh katanya.. hihihi..

5 comments:

Ejoy said...

1st, aku tak sesat kat sg buloh la... itu tempat mainan aku mana bleh sesat beb... aku sesat kat sg besi.. tp alhamdulillah aku smp juga kat destinasi yg dituju walaupun jln jammed teruk.

2nd, mmg la nak jatuh waktu lari... lutut tu dah longgar... kenapa dah longgar... itu kita tak tahu... bak kata nabil "lu fikirlah sendiri" ahaks

http://ejoyblogs.blogspot.com

r i J a L said...

ooHhhh.. aku slalu konfius antara sg besi ngan sg buloh.. mesti salah sebut punya.. hahahaha

Rjuna said...

lepas mandi makan ais krim ke? main ais krim bang? hahahha cornetto plak tuh hahaha

jatuh-jatuh dapat no.2, kenapa leh jatuh, lutut longgar, org mesti pelik sebab ko belum kawen hehehe

r i J a L said...

aku dh agak.. mesti ko pikir ke situ.. aduyai..

erni said...

org dah kawin lutut longgar ke??nanti leh la aku pekenakan laki aku..wakahkahkah..

oit apek..ko xminum susu anlene ke?bagi lutut ko tegap balik..wakahkahkah.,,

Powered By Blogger