Saturday, April 25, 2009

Susan Boyle - British got Talent


hhmm.. aku pun x tau knapa aku rasa nk post entry ni.. ni smua kerana bila aku terbaca Oh Bulan!.. dlm news dia.. ada satu yg menarik perhatian aku.. tentang sorg yg leh kata umur dia sebaya ngan mak aku!.. British got Talent adalah siaran realiti dr UK yg mcm kita tgk kat Malaysia mcm AF, OIAM n lain².. apa yg menarik tentang Susan nih.. aku x terpikir org seusia dia ada persona suara lunak mcm dia ni.. apsal dia dr dulu tak jd penyanyi?.. or kerana rupa dia yg buat dia jd mcm tu?..



Klik sini - x leh nk letak video dia kat sini.. requested kata YouTube..


Video ni mula ngan dia tunjuk Susan tgh sarapan ngan roti yg dia bawa kot dr rumah.. 1st insparation aka tanggapan mereka pd makcik ni.. ngan rupa x de.. ngan keadaaan mcm tu.. mmg pandang rendah la.. pas tu dia interview skit sblm naik ke stage.. dia berhasrat nk buat para penonton n judge satu kejutan.. hhmmm.. what a spirit.. itu yg kita mahu..

Simon Cowell mula bertanya dulu pas Susan tol² ada di tgh stage.. para penonton mula beri reaksi dingin.. hhmmm.. itu mmg slalu org akan buat termasuk la aku rasa nya klu aku berada kat tempat penonton, serius.. "i'm 47.. haa.." Simon dah buat muka bila tanya umur Susan brapa.. hhhmmm...

lagu pun start.. hah.. bermula satu keajaiban.. yg aku sendiri rasa mmg.. Wooowww.. aku sendiri pun ikut kaku.. mcm judge² tu.. Simon terangkat kening dia.. hahaha.. pastu dia mula senyum.. bukan senang nk tgk Simon senyum bila dia jd judge.. dia ni mmg suka kutuk org jer kejenya.. para penonton plak masa tu.. A Standing Ovation la plak.. td mcm dingin.. tetiba smua berdiri.. mcm terpukau ngan aura Susan.. huu.. klu aku la atas pentas tu.. berderau dh jantung ni.. tp Susan cool n teruskan nyanyian ngan baik..

pemilihan lagu yg sesuai ngan suara yg cukup lunak merdu.. susan memukau satu dewan tu.. termasuk la aku yg pertama kali tgk video tu.. tenyata disebalik rupa dia yg mcm dh kira mcm baya mak aku.. tersemat satu suara yg cukup memukau.. klu letak Siti Nurhaliza kat sebelah.. aku prefer nk dgr suara Susan menyanyi lagi n terus menyanyi.. betol ni dr hati aku.. Reaksi Simon pd nyanyian Susan gak buat aku terharu la.. dia x penah buat mcm tu pd mana² peserta sblm ni dlm mana² siri realiti lain yg penah dia adili.. dia mcm aku gak.. terpukau ngan keajaiban di depan dia.. dia leh meletak kedua tangan dia kat pipi dia.. n senyum sambil menyaksikan persembahan yg x dijangka tu..

penonton yg dr td berdiri sampai kesudah berdiri dlm persembahan Susan tu.. huuu.. mmg trill la Susan ngan Persembahan dia.. dia mesti x sangka org buat mcm tu kat dia.. the moment of truth.. Susan pas je tamat menyanyi dia mmg x jangka utk trus kekal dlm rancangan tu.. dia sedar diri dia.. x de rupa.. dia trus berlalu tanpa dgr komen terdahulu dr hakim.. para hakim pun terkejut panggil dia semula.. hahaha..

"without doubt that is biggers suprise of the year of the show.. " tu komen pertama.. "that was stunning n incredible performance".. hahaha.. aku setuju komen tu.. komen kedua.. "i just wanna to say it's complete privilege to listening that.." huuuu.. aku setuju... n komen Simon yg ditunggu tunggu ni.. hahaha.. "i knew the minute u walk out.. on that stage (smua dh bantai gelak nakal pd Simon,hahaha).. we will be get something extraordinary.. and i was right.." hahahaha... Simon Cowell klu ckp mcm tu.. mmg dia kira ok dah ngan Susan.. smua bantai gelak la... hahaha...

I biggest Yes.. Yes definitely Yes.. 2 judge kata Yes.. Simon ngan gaya gentleman org british.. dia kata Yes juga.. huuuu.. aku pun tumpang seronok la pd makcik sorg ni.. hehehe.. satu dewan gemuruh sorak utk keajaiban pd persembahan tu.. Susan pun x jangka smua ni akan jd pd diri dia..

moral of the story.. keajaiban leh berlaku kat mana² tanpa dijangka.. sblm keajaiban berlaku jgn kita jangka sesuatu yg serong pd sesuatu perkara.. terus terang aku pun mcm tu.. slalu kekadang tu pandang rendah pd perkara remeh temeh.. n kemudian nya baru sedar sesuatu perkara.. dr sini aku belajar sesuatu.. keajaiban..

gmbr terbaru makcik Susan kini.. satu transformasi dr diri dia.. ok la tu.. caiyok makcik Susan.. show the world that still a miracle are coming n coming.. aku nk komen skit la Akademik Fantasia.. u all suck!.. transformasi konon.. ala pooooraaahhh.. aku mmg.. mmg.. mmg... x leh terima AF yg baru ni.. mmg meloyakan.. mmg.. ish.. aku x leh nk kata mmg x terucaplah.. ini baru la transformasi yg kita mahu.. bukan sekadar rupa yg kita cari.. tp keajaiban... itu lebih membawa erti dan makna..


2 comments:

Rjuna said...

wah suara soprano, tak hairan lah semua orang terpaku

yes she got talent and gifted, tapi takat tu je la kot, adakah dia akan jadi artis rakaman lepas ni?

tak tau kat UK camner, tapi kalau kat Malaysia, tak boleh jual dah ni

r i J a L said...

suara soprano ker?.. ntah aku pun x tau suara jenis apa..

tp bg aku, suara mcm ni la aku nk dgr.. keajaiban..

Powered By Blogger