Friday, November 4, 2011

TOMcruise & F1

aku penah pandu go-kart.. bersama my buddies - Jami, Zaimi & Isa.. memang trill perasan menekan pedal minyak dan meluncur laju.. dalam hati, aku membayangkan memandu F1 punya keter seperti Schumi yang aku tahu sebelum jadi taiko F1, dia adalah pailang go-kart..

ahh.. tu la pengalaman sama tapi serupa yang dialami my favourite actor, Tom Cruise.. dia berpeluang memandu keter F1 Sebastian Vettel, mantan racer David Coulthard dari team Red Bull Racing.. semua ni sempena promosi F1 USA nanti di Austin, Texas.. cepat pickup Cruise ni bila diajar Coulthard.. dia dapat mengenal kemampuan jentera F1 tu dengan mudah.. bukan senang nak bawa keter ni bagi aku, walaupun aku ada lesen keter..

dia lengkapkan sepusingan dengan kelajuan pada 181mph (291kmh) - 4mph ajer beza yang dilakukan Coulthard iaitu 185mph.. impressive untuk newbie F1.. tapi kalau dia bawa betul2 dalam Qualifying, aku rasa berterabur Cruise di jalanan.. haha.. lepas abih memandu, Cruise leh lah layan naik helicopter Red Bull sambil menikmati skill dan stunt dari pilot heli tu.. tak ada gayat, tak ada cuak.. dia leh layan dengan penuh perasaan hapy go lucky..



No comments:

Powered By Blogger