Wednesday, September 9, 2009

Berita gumbira utk 860,000 k'tangan kump. sokongan

masa aku dpt surat pelantikan jwtn dlm k'jaan dulu.. dia tulis aku ni dlm golongan kump. sokongan.. yaa.. Kira-kira 860,000 penjawat awam kump. sokongan akan menerima bayaran khas kewangan yang akan dibuat sebanyak dua kali iaitu RM250 dibayar sebelum Aidilfitri manakala bakinya pada Disember.

Dalam satu kenyataan, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengumumkan pemberian khas itu yang dibuat selepas mengambil kira kebajikan penjawat awam dalam kumpulan itu terutama bagi meringankan beban kos persediaan musim perayaan dan persekolahan akhir tahun ini.

Implikasi kewangan kepada kerajaan bagi bayaran itu adalah sebanyak RM430 juta.

CUEPACS melalui Presiden nya, mengucapkan terima kasih pd kerajaan namun nada kecewa tetap ada kerana berkeyakinan bahawa bonus utk smua kakitangan kerajaan utk satu bulan gaji pd awalnya.. Beliau berharap, kerajaan akan menggantikannya dengan bonus yang lebih tinggi tahun depan.

4 comments:

Rjuna said...

wah dapat bonus la abang rijal, abg rijal mana ada anak2 nak sekolah, best nya kerja gomen

bang nak duit raya thn ni boleh? hahaha

r i J a L said...

ni aku tgh dok berdebar ni.. td cucuk ATM angka gaji mcm x bertambah.. mana RM250 tu??.. jeng jeng jeng..

konspirasi nih.. jgn buat memain najib.. hehehe.. goyang dh ni..

Ejoy said...

Uishh bestnya dapat bonus... tapi jgn slh sangka plak... bonus tu tak dimasukkan serentak dgn gaji hahahah... Bang nak duit raya bleh... duit raya untuk anak aku yang berada dlm perut mak dia hahahah... Tahun ni mesti tak best kan... maklum la tak dpt nak gi karaoke sama cam dulu lagi... tapi aku nak balik raya pada 24.09.09 nanti mgkin hari sabtu tu aku dah sampai sana... klu ko masih cuti bleh ar kita kuar hahahah gi karaok... jgn lupa ajak jamil skali

r i J a L said...

hhmm.. ko bonus lagi kencang beb.. hehehe..

duit raya x de hal, janji anak ko kena jumpa aku dulu.. baru aku kasi, hahaha..

aku sabtu tu ntah la.. ahad dh nk kena balik kL dh.. tgk la kot mana yg dan nant.. hihi..