Tuesday, January 26, 2010

PRANK : beckham kena raba.. kat anu dia..

hahaha.. gelak aku bila tgk clip ni.. antara plyr yg aku minat satu masa dulu.. sehinggakan disebabkan dia la.. aku adalah fan Manchester United skng.. dan disebabkan dia la aku fan England skng.. tu la dia David Beckham.. tp skng idak dh minat dia.. sbb kurang dedah sgt game yg dia bersama dgn pasukan yg agak asing bg aku selain Manchester United..

pasal dia dia, minyak rambut pun aku pakai Bylcrem.. pasal dia, klu main bola.. 'bend it like Beckham..' sanggup berebut tuh, hanya smata bila ada freekick.. aku pun nk amik tendangan tu sama.. nk buat bola tu melencong tuju pada penjuru tiang gol.. perrrgghh.. pas tu nak main pun, aku nk main belah kanan.. sbb setiap gerakan n cara permainan dia swaktu kat MU.. aku hafal n try buat masa dlm permainan sebenar.. huu.. try pass like him.. try to cross like him.. haha..

ok balik pada tajuk di atas.. kepulangan Beck ke AC Milan bebaru ni dikatakan agak menarik.. seorang wanita telah merancang untuk meraba kemaluan dia.. apa jadi?.. korg layan la clip ni..


Monday, January 18, 2010

Di badai asmara

kali ni, buat kwn aku yang sedang runsing dgn masalah percintaannya.. aku tujukan lagu ni pada dia.. bait² lirik ni cukup mengena ngan story line diorg berdua.. aku doakan korg ditemu jalan penyelesaian.. yg terbaik buat korg.. ish.. sedih la yob..

lagu ni dr kumpulan rock kapak lama dulu, Sera.. berjudul 'di badai asmara'.. huu.. tajuk pun dh kena dh..



Haruskah..
Aku terus merayu padamu
Haruskah..
Aku taburi janji beribu
Untuk menembusi
Tembok hati sanubari mu
Ataupun... aku hanya penanti

Mengapa..
Dikau meragui keikhlasan
Setelah ku beri
Pengorbanan dan kesetiaan
Aku jadi perindu
Pada istana madu
Kini menjadi sangkar hempedu

Mungkin ku pentafsir
Yang gagal mencari
Pengertian cinta
Akhirnya melara..

Kau insan misteri
Penuh rahsia cinta
Ku lemas dalam arena
Meredah nestapa
Sukarnya menguasai
Bahasa cinta kita
Berilah kepastian sebuah cinta..

Bisakah..
Silap kata menjadi penanda
Dapatkah..
Kecewa ku menjadi.. harapan
Marilah berganding
Mengharungi badai asmara
Dunia dikecapi penuh bahgia..

Sunday, January 10, 2010

Ketuanan Allah

Sejak beberapa hari ni, timbul suasana yg bagi aku jarang berlaku tetiba berlaku dek beberapa kerat langau² yg timbulkan satu isu sensitif tp saja² buat pandang sebelah mata kononnya isu ni x besar mana bg diorg..

aku x sebut pun pun smua antara korang dh sedia maklum.. iaitu isu pengunaan nama Allah scara bebas bg pihak Kristian.. aku rasa terpanggil nk menulis bg menyatakan pendirian aku sbg umat Nabi Muhammad S.A.W. yg beragama Islam, agama yg diturunkan oleh Allah buat manusia² di muka bumi..

mula² aku nk cite diri aku ni bukan power sgt dlm bab agama.. tp cukup aku katakan dlm hati aku, hanya Islam adalah agama ku.. aku beramal dgn Islam.. aku hidup dlm Islam.. bila timbul isu Mahkamah Sivil meluluskan hal berkaitan Hak penggunaan nama Allah.. berkerut dahi aku.. sepanjang aku blaja kat sekolah dulu, hal agama x kira la apapun.. klu isu Islam, hanya mahkamah syariah jer saluran utk digunakan.. mahkamah sivil hanya utk perundangan sivil semata-mata.. mcmane hal ni leh terlepas ek.. bila aku tanya org tua(kwn²) yg lebih dr aku, depa kata.. isu ni dibawa oleh org bukan Islam.. jd saluran dia ke mahkamah sivil..

bg diri aku sendiri.. nama Allah tu bukan hak sapa².. ni jelas.. sbb Allah adalah Allah.. Allah itu satu.. aku hanya la hambaNya yg mengabdikan diri dgn yakin dan jelas bahawa Allah itu ada dan beriman dlm agama nya iaitu Islam..

tp bila isu ni dtg.. aku tau nama Allah tu bukan hak.. tp kenapa org Kristian sibuk nak pakai perkataan Allah?.. kenapa mesti sekarang?.. aku tau nama Allah tidak bertuan.. depa meminta hak utk mengguna.. tp kenapa sekarang?.. lagi satu, apa matlamat dan cara mereka sebenarnya dgn perkatan Allah itu?.. kan Kristian sendiri dh ada nama tuhan dia Jesus Christ(umum tahu), ada lagi beberapa nama depa guna dlm Bible, dan ada lagi tuhan yg ada dgn nama masing².. nama Allah plak depa nk guna.. apa ni?..

dlm Bible sendiri, ada mcm² nama tuhan depa ada.. tp dlm Al Quran, hanya 1 iaitu Allah.. tu dh jelas sekali berbezanya Islam dan Kristian.. bygkan klu kita bersangka buruk ngan mereka(aku tahu dlm Islam - umatNya x boleh bersangka buruk ngan rakan agama lain), skng depa x guna nama Allah pun, dh brapa byk isu murtad timbul.. bygkan klu nama Allah secara komersil depa guna plak pas ni.. x ke huru hara dan bercelaru dibuatnya nanti..

Bible ada guna nama Allah, udah kata dh setanding Al Quran..

klu Kristian itu Jesus, Islam itu Allah.. klu lepas ni.. klu Allah diguna oleh Kristian, Islam tu Allah.. Kristian itu Allah?.. ahh sudah..

Allah itu satu.. Kristian pulak ada Jesus, anak jesus dan swaktu dengannya.. pas ni.. Allah tu sepupu sepapat dgn Jesus?.. Ya Allah..

nyata dpt mengelirukan sapa² jer.. tu belum lagi hal berkaitan rumah ibadat depa nanti.. hiasan dalaman dlm church.. air holy dikatakan air Allah.. nauzubillah..

jelas skali kita umat Islam secara beramai-ramai bimbang akan isu ini.. kita x usik Kristian.. diorg bebas buat apa aje.. tp kami umat Islam secara baik mahu depa jgn sentuh isu ini.. buat la hal korg.. jgn la timbulkan hal ni.. sensitiviti kena jaga.. pikir la brader² n sister² kristian yer..

P/S: ikut hati aku, ayat² yg aku nk karang dlm ni.. smua maki hamun dan caci cacian.. tp atas kesedaran diri dan sensitif nya.. aku guna la bahasa sehabis baik dr diri aku.. Islam x bermusuh dgn sesapa.. jd jgn la buat Islam ni bermusuh dgn korg..

yg bakar gereja tu.. berfikir la dahulu.. jgn ikut hati, nanti mati.. biar kita berlembut asalkan Islam tu tegak di bumi Malaysia ini.. ni smua akan dijadikan alasan utk org Kristian kenakan org Islam semata-mata(ker yg bakar gereja tu org Kristian juga?.. saja nk konspirasi ngan org Islam.. you better watch out..)

dan aku minta maaf klu terkasar bahasa, sesapa yg terasa.. niat aku x de kelain, hanya beri pandangan dan pendapat aku sbg umat Islam.. klu tersalah ckp tu, tegur la aku yer.. yg buruk dtg dari diri aku sendiri, yang baik hanya untuk Allah..

Saturday, January 9, 2010

2010 & filemnya..

ane haseyo.. hehehe.. berbahasa korea plak aku.. di tahun baru ni, aku x tau nk tulis apa kat blog aku ni.. serba x mengena je bila rasa nk menulis.. jd, bg x menghampakan diri aku sendiri n juga kwn² di luar sana.. aku tulis la skit satu cite yg biasa akan dilakukan oleh blogger bila x de idea yg biasa digunakan.. iaitu, cite filem apa nk tgk, cite kwn² ku & cite pasal kuarga ku @ keje ku..


hehehe.. thn ni, klu diikutkan jadual waktu wajib tayang filem² utk 2010.. x byk sgt yg menariknya.. x mcm 2009, berderet filem yg bernafsu tinggi utk ditontoni.. cuma beberapa kerat je yg buat mata aku terjeling utk melihatnya utk thn ni.. antara, iaitu Ironman 2, Wolfman, Alice in Wonderland & Semp-It (what da hell?..)


kenapa mesti Semp-It?.. hahaha.. sbb aku juga mat moto.. wannabe mat rempit.. hahaha.. cite dia aku tgk da making pun dh lawak.. aksi rempit, tp lawak.. kan best tu.. nanti korg tgk trailer dia mcmane.. pas tu Ironman, da sekuel.. x yah cite pun korg leh bygkan sendiri.. then, Alice da Wonderland.. huhu.. cite omputih kanak² yg paling terkesan dlm hidup aku pd waktu diri bergelar kanak².. arnab bercakap, rumah yg banyak pintu, ulat bulu isap candu, Queen yg cukup aaaa.. apa aku nk kata.. benci la senang, hahaha... dan lagi, ia di produse oleh Disney's Picture.. that it's..


ok geng.. korg leh layan trailer yg aku letak kat bawa ni.. tgk skit, mana tau ada rasa nk tgk ke.. x nk tgk pun ok jugak.. hahaha..