Monday, December 28, 2009

Highway Star


salam & apa kabar kwn² smua.. hope korg sihat sejahtera.. kali ni aku nk menulis satu cite mengenai satu movie yg aku baru jumpa minggu lepas.. klu ikut release date dia, thn 2007 dr Korea.. tajuk dia, Highway Star..

mengisahkan sorg lelaki punya impian mendalam utk kembangkan muzik rock yg dia minat sesangat.. apapun, segala nya berubah bila dia berjumpa ngan sorg pencungkil bakat nyanyian.. pas tu pulak, disuruhnya bawa genre
Trot (korg penah dgr ke irama ni?..).. udah la x minat dipaksanya pulak.. dan lagi, ada plak dia bertopeng mcm pengusti WWE, Mysterio.. hahaha..

dlm itu, mcm² la adegan yg buat aku rasa terhibur bila layan filem Korea ni.. lagu tema dia,
Goodbye Bridge pun best.. aku suka.. filem ni pun aliran dia komedi romantik.. mmg layan.. jd pada korg yg belum tgk.. try la tgk.. mana tau korg terhibur kan.. bait² lirik lagu dia menyentuh perasaan..

"satu-satunya fikiran saya pada ketika itu..
ialah saya tidak dapat menyeberangi jambatan ini..
dengan langkah yang berat, saya menyeberanginya..

saya asyik berpaling kepala..
untuk tengok kamu yang berada di sana..
tapi seperti si bodoh, saya tidak dapat hentikan kamu..

di hujung...
di jambatan ini, kita saling memanggil nama..
tapi jarak antara kita, terlalu jauh..
untuk mendengar percintaan kita..

baik kita hancurkannya..
jadi kita tidak akan bertemu lagi..
ia menyakitkan hati, semasa memikirkannya
percintaan kita yang sia-sia.."





No comments:

Powered By Blogger