Tuesday, June 16, 2009

Selamat Pengantin Baru : Ejoy & Yatie



Kain baldu kain bertekat
Dibawa orang dari Melaka
Sudah berpadu kata sepakat
Kalau jodoh bertemu juga

Orang jauh berkirim surat
Berkali-kali dibaca jua
Ikan di laut asam di darat
Dalam kuali bertemu jua

Ikan gelama ikan tenggiri
bersama dengan ikan cencaru
Bersama-sama kami ke mari
Hendak meraikan pengantin baru

wah wah wah.. hehehe.. x penah² la aku berpantun.. ni dia, apek berpantun.. pantun cilok jer, hehehe.. aku amik kat tenet gak.. apapun, ni la nukilan utk kali ni.. meraikan sahabat aku, Ejoy menjadi Raja sehari bersama pilihan hati utk dijadikan suri di taman hatinya..

sepanjang perkenalan aku ngan Ejoy, kira byk gak la story dia kongsi ngan aku.. cite dia mula kenal la.. cite dia tetiba frust la.. dan skng.. aku menjadi saksi kepada ending pd
the story.. pd tanggal 14 Jun, belah pengantin lelaki berlangsungnya majlis perkahwinan sahabat aku ni.. sblm majlis berlangsung, ejoy dh siang² pas betton kat aku suruhnya jadi pengapit masa dia kawin ni.. memula aku rasa nk tolak jer.. tp pikir sbb bukan org lain pun.. jd aku ikut jer la.. byk ckp kang saja jer.. hehe..


Pengantin baru - Ejoy n Yatie


sungguhpun bukan aku yg nak kawin aritu.. sblm nk sampai hari Ejoy nk kawin.. aku dh nervous smcm dh.. al maklum la, x penah² dibuatnya aku jd pengapit.. nasib la pengalaman ikut kwn aku si cikgu Roslan jd pengapit pd cikgu Adli aritu leh dijadikan guideline.. klu dak.. x brapa nk yakin gak rasa.. 2-3 hari sblm balik kampung tu.. aku cite gak kat kenalan aku yg aku seram sejuk jer ni.. hahaha.. depa kata buat relak jer udah.. mcm la ko yg kawin.. hehehe..

hari tu jugak, buat pertama kali aku jumpa perempuan yg berjaya curi hati ejoy.. hahaha.. woo.. ini la org nya.. slama ni dok cite x de la penah tgk org nya.. kali ni baru tgk live depan².. aku tumpang seronok la tgk depa dua.. neman diorg pegi make-up aritu, tgk keserasian diorg.. cukup mengambarkan diorg bahgia berdua.. huh, lentok beb.. hehehe.. aku doakan diorg berdua kekal bahgia mcm ni hingga ke akhir hayat.. asal gaduh skit² tu.. biasa la kan.. kucing ngan kucing pun leh gaduh.. ini kan pula suami isteri.. hehehe..



Ejoy tgh layan sedara mara dia..


masa kenduri aritu pun, dpt la jumpa sorg dua kawan sekolah teknik dulu.. mcm yg ada dlm gambar - Petai, K, Farid (mat kelip) ngan Rjuna aka Mr Jamil.. yg x de dlm gambar Sajarul bersama tunangnya.. Erni ngan Suaminya.. lelain aku x nampak plak.. mgkn hal masing buatkan diorg x dpt hadir.. aku plak.. mmg kena hadir la.. ejoy siang² lagi dh 'ikat' aku ngan tugas x disangka tu.. dia pandai.. buat aku mcm tu, hehehe.. cer aku x jd pengapit.. pas tu x dtg.. huh.. siap la nant ngan bom mortar.. hahaha..


dr kiri: Jamil, Mat Kelip, Petai ngan K


sepanjang majlis berlangsung.. bg aku x de la masalah pun.. smua berjalan ngan lancar dgn baik.. tetamu yg hadir pun leh kata ramai.. ceria smua² nya sambil menjamu selera.. yer la dok mnyambut pengantin sehari.. sambil makan dpt bunga telur, hehe.. biasa la tu.. hidangan lauk pauk bg aku yg terbaik la.. masa makan beradab.. aku sua lauk pauk kat ejoy.. pas tu lantak dia la.. bini ada kat sebalah dh.. lagi aku nk layan, hahaha.. baik aku layan perut aku.. hihihi.. sembang ngan belah mertua Ejoy.. huha huha.. abih sepinggan.. huuu..


nk kena tinggal, hehehe.. pengantin pompuan
beri sepatah dua pd family dia..



ok la kot ulasan aku ni.. panjang dh aku tgk.. hehehe.. pas je masjlis aritu.. kami kumpul la ngan kekawan masing.. sembang borak panjang.. gelak berdekah dekah.. tanya kabar masing².. mmg best la bila jumpa ni wlupun mcm x cukup corum jer.. jamil pun kata x ramai member yg dtg.. tp aku positif jer la.. yg ada ni pun ok la.. sian gak la Ejoy aku rasa.. abis nk kata pa kan.. bergambar skit buat kenangan.. n balik la memasing bawa hala seterusnya.. buat ejoy, aku ucapkan skali lagi slmt pengantin baru buat korg berdua.. klu terlebih ke.. terkurang ke.. spanjang aku jd pengapit ko.. aku mohon maaf la yer.. hehehe..


bergambar kenangan..




Yang jauh sudahlah dekat
Sudah dekat bersalam-salaman
Kami berdoa semoga berkat
Menempuh hidup di dalam aman

Sudah bersarang burung tempua
Sarangnya jauh tidaklah dekat
Dahulu seorang sekarang berdua
Baik-baik duduk berpakat

Mawar merah di atas peti
Bunga melur saya kalungkan
Tuan rumah berbesar hati
Apa yang kurang mohon maafkan




7 comments:

H+zizy said...

Woo kita berjaya amik feel kemeriahan majlis dengan ketawa berdekah2 hehe.. bila la dpt jumpe kome lagi ye.

r i J a L said...

woo.. petai komen dulu.. hahaha..

dpt kumpul mcm ni mmg x dpt la selalu bro.. tp klu dpt kump mcm ni.. peerrghh.. mmg best la.. nk² saling kena mengena.. har har har..

InsyaAllah.. umur yg pjg.. kite jumpa lagi bro.. kenang daku dlm doa mu.. hahaha..

Rjuna said...

Kalau lebih..lebihkan lah membantu--lagu rosmah mansur wakaka

ewah berpantun dia yek

pasni turn Sajarul (bulan 12 katanya)

Mat kelip tahun depan (lama tunang dah ni, kerja pon gomen dah)

kita apek oh tidak..semakin pupus kelab bujang pke4

r i J a L said...

relak bro.. kita kan pertahan kelab bujang ni.. hahaha..

kawin tetap kawin bro.. dont be worry la k.. time will come.. hohoho.. ayat..

Ejoy said...

Kpd apek terima kasih kerana sudi untuk menjadi pengapit aku... jasamu ttp ku kenang hingga ke akhir hayat. Aku harap tahun depan ko plak jadi pengantinnya heheheh.... kepada jamil dan kawan2 yang lain terima kasih kerana sudi datang... walaupun dok jauh di tanjung malim tu (petai)... aku takkan lupa jasa korang... insyaallah aku akan balas bila sampai waktu dan ketikanya. Korang semua sahabat terbaik aku... huhuhuhu terharu ni aduiisshhhh....

r i J a L said...

itu dia.. kata² aluan dr org yg kita tunggu².. hehehe..

sama² ejoy.. x de hal la smua tuh..

klu lebih.. lebih² kan la membantu.. ahaks..

H+zizy said...

Aaahh.. jarang dengar apresiasi dari 'spesel one' macam Ejoy tu. Hilang rasa lenguh2 pinggang driving hehe.. Thanx Ejoy, 'mou man tai' lah ;-)