Wednesday, June 3, 2009

...Ketika Cinta Bertasbih






di saat hati mengapai duka.. terdetik dada ini.. cinta yg ku cari.. inikah yg aku mencari selama ini.. leka ngan cinta itu.. leka ngan cinta ini.. cinta yg satu lagi, di mana tempatnya di hati aku.. tak pernah aku hiraukan cinta tu pdhal itu la cinta hakiki yg spatutnya aku cari tp terlalai ngan cinta yg lain.. oohh.. ikhlaskah tulisan aku ini.. mgkn ya.. mgkn tidak..

terpanggil aku bila sahabat aku, Rjuna berbicara dlm blog nukilannya.. ceritanya mengenai solat.. pd saat tu hati aku dh terusik.. betul apa yg dikatakan dia.. aku solat dipandang ringan.. mula la berfikir, syukurnya aku pada Ilahi.. saat aku buat padaNya begini.. Dia x pernah mempersoalkan perbuatan aku lagi.. jgn tunggu ia terjadi, baru la aku nk terduduk.. itu la dosa aku padaNya ketika ini sebagai hambaNya.. terima kasih Rjuna..

dan aku dipertemukan ngan lagu ini.. terusik jiwa raga aku.. ya Allah.. ku panjatkan rindu ku padaMu..


Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah gurisan sabda mu dalam kitab ku
Cinta yang bertasbih
Mengutus hati ini
Ku sandarkan hidup dan mati ku pada Mu..

Bisikkan doa ku
Dalam butiran tasbih
Ku panjatkan pinta ku pada Mu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa ku paksa walau hati ku menjerit

Ketika Cinta bertasbih Nadi ku berdenyut merdu
Kembang kempis dada ku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada Mu atas segala cinta...







2 comments:

Rjuna said...

tu lah bro, aku nak tegur depan-depan siapalah aku nih, buat benda dosa jugak,

sama2 kita baiki apa wang wajib kita kerjakan, kalau aku salah tegurlah aku,

biar jahat macam mana kita sekalipun solat jangan kita tinggalkan

r i J a L said...

yup.. aku terasa la ngan apa aku alami ketika ni.. ketika diri aku seakan jauh ngan Nya.. dia tetap kela di situ.. malah memberi jalan baru pd duka aku skng.. ahh.. Maha Penyayang dan Maha Pengasih lagi Maha Penagampun..

dgn dunia yg penuh ngan cabaran dan dugaan lagi ngan masalah kita hadapi.. mgkn kekadang tergelincir, mcm ko ckp.. salah aku nampak, tegur la sedaya ko.. sama juga sebalik nya aku pd ko..