Thursday, August 6, 2009

H1N1 : guna la Sanitizer..


haa.. kali ni aku nk kongsi sedikit info.. berkenaan H1N1.. arini aku diperkenalkan akak² aka cikgu² kat sekolah tempat keje aku.. masa borak hal virus yg x dijemput ni diundang jauh skali la, ada cikgu perkenalkan satu produk kesihatan yg baik utk mengelak dr terkena virus ni.. ya tuan² puan².. perkenalkan Dettol Sanitizer.. huu.. gempak gak nama dia.. leh buat nama band ni.. hahaha..

depa kata.. dengan menggunakan benda alah ni.. leh la kita mempertingkatkan kesihatan dan kebersihan pada tangan kita.. bakteria pun tiada.. hehehe.. dgn setitik aje pd tapak tangan.. pas tu ratakan pada seluruh tangan.. haa time ni best.. korang akan rasa nikmat sejuk je.. huhuhu.. pas tu aroma wangi dr Sanitizer ni pun best.. layan jer.. pas tu biarkan ia kering jap..apa yg menarik benda ni.. benda ni x mendatangkan mudarat pas tu.. walaupun memegang makanan pas tu.. makanan x kena kesan sampingan pe pe pun.. tp molek la kita mulakan makan dgn membasuh tangan dulu baru makan.. tp dia nk tunjuk la betapa Sanitizer ni mesra pada penggunanya..

dan balik dr keje.. terus aku gi Jusco umah aku.. singgah Watson's beli menatang ni.. hehehe.. RM4.50.. ok la.. utk kebersihan.. skali skala beli menda ni utk diri sendiri.. korang pun leh la amalkan cara hidup sihat ngan Dettol ni.. mmg kita sedia maklum Dettol adalah jenama kesihatan sekeluarga yg lama kita kenal dh..








p/s: baik punya promote.. x kan x de pe pe kot Mr. Dettol.. kurang² belanja makan ke utk satu sekolah aku.. ha ha ha..

7 comments:

Rjuna said...

Nanti aku nak promote produk basuh tangan LIFEBUOY pulak haha

Topeng ko tak suh pakai pulak, penting jugak tuh (eleh aku pon tak pakai haha)

r i J a L said...

hehehe.. ntah.. ada gak aritu sembang pasal topeng.. tp ko tau aje la.. cikgu² nk mengajar guna mulut.. nk sampaikan ilmu kena bercakap.. mana mahu nya bercakap sambil tutup mulut.. x jelas nk ckp la..

tu la namanya pengorbanan cikgu utk anak muridnya..

Ejoy said...

Kat ofis aku mmg diwajibkan menggunakan cecair dettol tu... setiap orang disediakan satu demi menjaga kesihatan. Selain itu kami juga diwajibkan memakai topeng muka... mmg lemas rasannya... tapi untuk mengelak daripada jangkita selsema babi tu.. kena la pakai hehehehhe

Azis said...

tak pasal2 jualan benda ni meningkat pas kena promote...hehehehe

r i J a L said...

hu hu hu... free aje aku promete ni.. alahai..

rockstar.atoy said...

patut benda ni ada kat setiap sekolah, ipt , tempat awam la.. tempat2 orang ramai or mana2 la yang senang dapat h1n1 ni...and kalau lebih bagus benda ni free.. tapi kalau penyakit ni still berleluasa aku rasa tak mustahil satu hari nanti orang nak naik kapal terbang bukan just scan dari senjata jer scan dari kuman sekali..adoi la dah la aku ni setahun 5-6 kali naik flight.. :(

r i J a L said...

sabo yob.. ni dugaan turun dr Ilahi.. redha je la yob naik flight 5-6 kali.. berkhidmat demi negara.. x gitu yob..

Powered By Blogger