Tuesday, August 25, 2009

T A K E N



seorg pesara government bhgn perisikan (spy) bernama Bryan mempunyai sorg anak perempuan yg dia amat sayangi.. woo.. ayat.. hehehe.. wokeh, geng kat luar sana.. jika anda mencari satu filem yg korg rasa nk penuhi rasa keboringan korg.. aku suggest filem ni, TAKEN.. filem ni mengisahkan Bryan yg on call mendapat tahu anak dia sendiri kena culik smasa bercuti ke kota Paris.. apa tindakan dia selepas tu?.. adakah dia dpt selamatkan anak kesayangan dia tu?.. yg tu smua hang pa kat luar sana kena tgk sendiri.. cite ni best bg aku..




terus terang aku ckp.. cite ni lama dh aku peram.. x de masa nk tgk.. arini, kebetulan aku rasa nk tgk masa tunggu waktu berbuka ngan terus lajak sampai lepas berbuka.. ingatkan cite dia x best mana, rupanya layan gak.. klu kita tgk tonggak utama pelakon ni, Liam Neeson.. leh kata ramai yg kenal terutama peminat² filem aksi mcm The Dark Knight ataupun Star Wars Episode I.. Liam berlakon dlm cite ni bg aku amat class.. korg bygkan watak Jason Bourne dlm filem trilogi Bourne dengan James Bond dlm rangkaian filem James Bond yg ada.. cuma asingnya.. dia dh bersara dr perisikan n ada anak pompuan, hehehe..




moral dlm cite ni amat jelas.. terutama pd anak² gadis yg gedik kat luar sana.. yg tau suka berseronok jer.. haih.. bila tgk gmbr artis yg baru nk nama nk jd artis.. aku cukup risau la.. tu belom top lagi, pakaian.. aduyai.. udah x cukup kain.. dlm cite ni, anak Bryan ni udah la gedik pulak tu menipu ayah dia pegi Paris konon urusan bercuti sambil belajar.. pdhal dia nk berfoya-foya kat sana.. konon it's summers dad.. nasib la ayah ni ni bekas rangkaian perisikan US (staff).. tau la dia apa nk buat pas tu.. huu.. masa tu, dgn semangat kebapaan yg ada pd dia la.. aku jd semangat terus nk tgk filem ni.. bygkan suatu hari nant anak kita kena colek.. apa korg nk buat??...




2 comments:

Rjuna said...

wow nampak cambest nih, ok aku cari kat syok n sedut hhoho tq apek

kalau tgk poster dia pon aku tak tau kisah pasal apa n takde mood nak sedut

selalu judge filem omputih by cover hehe

r i J a L said...

betul bro.. yg buat poster dia x brapa nk trampil la.. td rupanya terisi ngan moral yg amat baik terutama pd gadis² gedik kat luar sana..

dan juga nilai kasih syg sorg bapa pd anak nya yg tiada batasan nya hingga ke hujung nyawa.. bukan senang nk tgk cite omputih mcm ni.. jarang la..

Powered By Blogger