Thursday, May 28, 2009

...I'm not ok


cite yg aku nk cite ni.. aku sendiri memula sukar nk ceritakan.. bila kita nk bercerita soal hati.. kekadang kita sendiri rasa nk rahsiakan.. buat apa nk cerita kat org.. tp hari ni, aku rasa nk cite n kongsi la masalah ngan korg kat luar sana yg tersinggah lalu kat blog aku ni..


aku x tau nk cite mcmane.. tp ni smua terjadi bila pertama kali aku berjumpa ngan dia.. aku dpt rasa dia akan hadir & mengusik jiwa aku..

adakah ini cinta.. yg slama ni aku sukar nk terima.. tp tiba dia hadir, aku seakan biar ia datang.. cinta yg tidaklah sehebat mana, cinta yg x buat aku ghairah mahupun buat hati teruja.. dan kekadang rasa mcm bosan pun ada..

wlupun cinta ni agak biasa.. adakah dia tahu bahawa aku ingin merasai, mengalaminya.. dia akan buat aku berasa benci bila dia mengabaikan aku.. buat aku rasa x mahu teruskan lagi, tapi..

dia nk berkatakan sesuatu perkara lain.. andai kata.. jika terdahulu aku katakan aku suka kan dia.. aku ingin tahu, apa reaksi dia kemudiannya..

hanya dengan satu ungkapan secara lisan.. bolehkah dia memahami perasaan ini?..

bila aku tahu akan masalah dia.. aku nekad, aku x mahu membebankan dia.. biarlah aku mengundur diri.. dia terikat ngan seseorang (
tunangan org).. tp dia mahu kami terus berkawan.. sedangkan aku sedang berusaha nk lupakan dia.. aku dh cuba berkawan, sedangkan aku mahukan lebih dr itu.. aku berlakon, menipu pd diri sendiri.. dia dtg mengusik jiwa ini.. kenapa aku tak memarahi dia, kenapa aku x abaikan ajer dia.. kenapa aku teruskan smua ni jugak?..

aku x tahu nk ckp.. aku x tahu akan sebabnya.. aku x ada alasan utk smua tu..





6 comments:

Unknown said...

cinta pada manusia...kecewa la selalu jawapan yang di terima...namun bila cinta kepada ilahi...insyaAllah...anda akan lebih di cintaiNya dengan memberikan cinta yang sebaik2nya...

r i J a L said...

InsyaAllah..

ekin said...

bro.. be strong ek..
ko kena tegas skit beb.. klu ko decide A.. maka A la yg ko kena pegang.. jgn goyah..

r i J a L said...

dlm tegas aku pun.. ada goyahnya.. hhmm.. aku try..

thanks yer 4 your support.. really appreciated it..

Anonymous said...

Salam.ermmm...sama jer nsb kita awk..huhuhuhu

"hanya kawan,"itu katanya yg memusnahkan harapan dan impian....

makanya,

kadang-kadang putus cinta itu membahagiakan sama seperti jatuh cinta.....


wallahualam.....
-lady Q-

r i J a L said...

bahgia?.. huu.. tu dr kaca mata awak.. apapun, klu dh kita sama, hope awak pun recover benda ni ngan baik.. mgkn ada hikmahnya..

hhmm.. susah nk ckp la kan.. sapa yg sendiri alami akan tahu dirasainya..