Monday, March 2, 2009

Cari Kerja

bulan mac, aku mulakan entry blog aku kali ni ngan fenomena yg tak asing lagi yg sedang berlaku di seantero dunia ketika ini.. bukan kerana penyu menangis kerana menetas telur nya, bukan juga kerana kejap hujan kejap panas di kawasan kita.. tapi sbb makin ramai org skng menganggur sbb x de keje.. huhuhu (apa yg aku ckp kan ni..).. pagi ni aku terbaca berita menarik kat KOSMO! (aku mmg suka baca paper ni kat tenet pagi²..)

Kehadiran beribu-ribu pencari kerja termasuk bekas bos syarikat menyebabkan berlaku kesesakan jalan raya sejauh lapan kilometer di sini untuk 'merebut' hanya 150 kerja kosong di sebuah zoo, lapor sebuah akhbar UK semalam.. Lebih 3,000 daripada mereka beratur panjang untuk mencari kerja di Zoo Twycross di wilayah Warwickshire, Britain bermula pukul 9 pagi kelmarin walaupun sesi temu duga hanya bermula dua jam kemudian dan berakhir pada pukul 3 petang..

tgk betapa sukarnya ketika ini utk dpt kerja.. aku jua penah lalui sgt mcm ni.. mmg perit bila dipikirkan kembali.. jd aku bersyukur sgt la ngan kerje aku skng wlupun x de la semegah mana, tp janji ia adalah pekerjaan.. kdg² terpikir gak ngan gaji seciput jer, tp kena rasional dlm dunia skng yg x leh sgt demand dlm kerja.. ker ja jer ngan ikhlas n jujur.. pesan mak ayah aku, aku akan ingat sampai bila²..

1 comment:

Anonymous said...

Yearghhhh!!!!

Come On man utd!!

You can do itt!!!!

Powered By Blogger